7sheb 3lik: rekenen op jou
-
di 18 jun17:30Backstage Grote Zaal
-
wo 19 jun17:30premièreBackstage Grote Zaal
-
do 20 jun17:30Backstage Grote Zaal
-
vr 21 jun17:30Pay What You CanBackstage Grote Zaal
-
za 22 jun17:30Backstage Grote Zaal
-
do 31 okt12:30pay what you canPaloni Zaal
-
vr 1 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
vr 1 nov17:30Paloni Zaal
-
za 2 nov12:30 - 13:30premièrePaloni Zaal
-
zo 3 nov12:30Paloni Zaal
-
do 7 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
vr 8 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
vr 8 nov17:30 - 18:30pay what you canPaloni Zaal
-
za 9 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
zo 10 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
do 14 nov12:30Paloni Zaal
-
vr 15 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
za 16 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
zo 17 nov12:30 - 13:30pay what you canPaloni Zaal
-
do 21 nov12:30 - 13:30pay what you canPaloni Zaal
-
vr 22 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
vr 22 nov17:30 - 18:30Paloni Zaal
-
za 23 nov12:30 - 13:30Paloni Zaal
-
zo 24 nov12:30 - 13:30met Prikkelarme ontvangstPaloni Zaal
Straatpoëzie over intergenerationeel trauma
Een simpele fried chicken-zaak in Rotterdam Zuid.
Lev en Nabil stoppen zichzelf vol met 3000 calorieën aan gefrituurde kip voordat zij vertrekken naar de begrafenis van Lev's vader.
Voor beide vrienden is de relatie met hun vader altijd een issue geweest.
Maar hoe ga je ermee om als hij er nu écht niet meer is?
Met elkaar kunnen zij over alles praten. Deze moeilijke band, maar ook de impact hiervan op hun leven. Over hun rol als zoon, man en partner, maar ook als potentiële vaders. In diepgaande dialogen, afgewisseld met rap en spoken word, worstelen de twee vrienden met hun verleden en toekomst.
7sheb 3lik: rekenen op jou is een voorstelling over het doorbreken van de ketenen van trauma en hoe waardevol het is om zo'n proces samen aan te gaan met je broeder. Het liefst tijdens het eten.
Want "Als de wereld instort is er altijd nog kip".
Razendsnelle dialoogkunst in snackbar raakt diep
"Trauma’s en het overwinnen daarvan: dat is de essentie van deze vaardige en razendsnel gespeelde dialoogkunst. (...) De beide vrienden vervlechten overtuigend hun biculturele achtergrond in een voorstelling die de toeschouwer diep raakt." Theaterkrant
Credits
door Lev Avitan, Nabil Tkhidousset
regie Priscilla Vaudelle
techniek Sjef van de Ven, Chris Cournil
productie Annelies Hendrikse, Rika van Vemde
een productie van Theater Bellevue
Deze voorstelling is gemaakt in de Bellevue Backstage.
mede mogelijk gemaakt dankzij een drietal private fondsen die zich aan het traject hebben verbonden: Stichting Melanie, De Leeuwensteinstichting en Cultuurfonds / Van Meeuwen Kan Fonds
Meer over de makers
Lev Avitan is filosoof, spoken-wordartiest en theatermaker, maar het liefst alle drie tegelijk. In zijn werk vind je kritische reflecties op de maatschappij en een intieme onderzoek naar zichzelf in de wereld. Tevens is hij columnist voor het platform Vrijdenkers en eerder droeg hij voor op spoken word evenementen als Mensen Zeggen Dingen, Woorden Worden Zinnen en festivals als Lowlands en Down the Rabbit Hole.
Nabil Tkhidousset is een schrijver, spoken-wordartiest en theatermaker. In al zijn werk staat bewustzijn centraal. Hij maakt van zijn psychologische inzichten kunst. In zijn werk gaat Nabil in op onderwerpen zoals mentale gezondheid, (intergenerationele) trauma’s en heling. Een goed voorbeeld hiervan is zijn voorstelling Jihad an Nafs: Het gevecht van de ziel.
Samen hosten Lev en Nabil de podcast Echtemannentakkies, een podcast waarin thema's van mannelijkheid en mentale gezondheid openlijk besproken worden met elkaar en met gasten. Deze intieme gesprekken zijn via alle streamingdiensten te vinden (Spotify, Apple & Google Podcasts).
Priscilla Vaudelle studeerde in 2013 af aan de opleiding Theaterdocent. Tijdens haar studie richtte zij de stichting LostProject op, een multidisciplinair storytelling collectief. Daarnee maakte zij o.a. AKWARD, BRA|SA, Daddy Lost Me, City Lost Me, Man Down en TWIY the world is yours. De afgelopen jaren was zij daarnaast werkzaam bij Frascati Producties (BIMS part 1, SIXTH, OSSO), Musicalmakers (BIMS the showcase) en Theater Oostpool (Geldezels). In haar werk geeft Priscilla zichtbaarheid aan mensen en verhalen die doorgaans geen podium vinden. Verhalen die recht uit het hart van de stad komen: krachtige, universele voorstellingen, over actuele thema’s als identiteit, seksualiteit, sociale druk en opvoeding, die veel weerklank vinden bij een divers jong publiek.