Double bill: A Funny Little Show About Endings & Village Storm

Club Guy & Roni
di 15 apr 20:30
  • di 15 apr
    20:30
    Grote Zaal

For English see below

Met het jaarlijkse terugkerende ‘Club invites’, vragen we dansmakers met wie we ons verwant voelen, nieuw werk te maken. In deze vierde editie: een double bill (twee voorstellingen op één avond) met Barnaby Booth en Lunatics & Poets. 

Barnaby Booth | A Funny Little Show About Endings 
Geïnspireerd door de happy endings in sitcoms als Friends, Will & Grace en Seinfeld creëert choreograaf Barnaby Booth met A Funny Little Show About Endings een humoristische dansvoorstelling met een Lynchain twist waarin dramatische personages hun innerlijke drijfveren ontmoeten. 
Booth, naast choreograaf ook begenadigd lichtontwerper, werkte eerder samen met Club Guy & Roni’s Poetic Disasters Club voor de voorstelling ‘Like a Prayer’, die in 2023 te zien was op De Parade. De productie werd lovend ontvangen door onder andere NRC en de Volkskrant en was zelfs onderdeel van het prestigieuze slotgala van De Parade. 

“Booth creëert magistrale momenten in Like a Prayer, waarin hij intergenerationele trauma’s binnen families onderzoekt.” – de Volkskrant 
 
Lunatics & Poets | Village Storm  
In Village Storm verkennen Lunatics & Poets de wereld van verlangen. Instinctieve verlangens die in de mens verankerd liggen. Maar ook uit de maatschappij voortvloeiende verlangens aangewakkerd door reclames, sociale media en de celebrity-cultuur. Geïnspireerd op de bundel ‘A Village Life’ van Louise Glück en theorieën van filosoof René Girard over ‘geleende’ verlangens - en onze hang naar imitatie van degene die we bewonderen - ontvouwt zich een indringend portret over hoe verlangen een rol speelt in ons dagelijks leven en hoe het onze identiteit beïnvloedt. Even herkenbaar als confronterend. 
Anna Jacobs en Hanna van der Meer staan bekend om hun indrukwekkende decor- en kostuumontwerpen en hun filmische beeldtaal. Voor Club Invites 2022-23, creëerden ze eerder de poëtische collagevoorstelling Postcards from a Better Place.  

“Beeld, geluid en beweging vormen een fraai samengesmolten drie-eenheid die vanaf de openingsscène tot de laatste seconde intrigeert.”  - De Theaterkrant over Postcards from a Better Place. 
 
De dansers in deze voorstellingen maken deel uit van de Poetic Disasters Club – de junior company van Club Guy & Roni. 

ENG
Club Guy & Roni invites 
With the annual ‘Club invites’, we ask dance makers with whom we feel related to create new work. In this fourth edition: a double bill with Barnaby Booth and Lunatics & Poets. 
 
Barnaby Booth | A Funny Little Show about Endings 
Inspired by the happy endings in sitcoms such as Friends, Will & Grace and Seinfeld, choreographer Barnaby Booth takes ‘A Funny Little Show about Endings’ to create a humorous dance performance with a Lynchain twist, in which dramatic characters meet their inner motivations. 
 
Booth, a gifted lighting designer in addition to choreographer, previously collaborated with Club Guy & Roni’s Poetic Disasters Club for the performance ‘Like a Prayer,’ shown at De Parade in 2023. The production received rave reviews from NRC and de Volkskrant, among others, and was even part of De Parade’s prestigious closing gala. 
 
“Booth creates magical moments in Like a Prayer, in which he explores intergenerational traumas within families.” - de Volkskrant 
 
Lunatics & Poets | Village Storm 
In ‘Village Storm’ Lunatics & Poets explore the world of instinctive desires embedded in human beings. But also desires stemming from societal demands fueled by advertisements, social media and celebrity culture. Inspired by Louise Glück's collection “A Village Life” and philosopher René Girard's theories about “borrowed” desires - and our yearning for imitating those we admire - a penetrating portrait unfolds about how desire plays a role in our daily lives and how it affects our identity. Equally recognizable and confrontational. 
 
Anna Jacobs and Hanna van der Meer are known for their impressive set and costume designs and cinematic imagery. For Club Invites 2022-23, they previously created the poetic collage performance 'Postcards from a Better Place'. 
 
“Image, sound and movement form a beautifully fused trinity that intrigues from the opening scene to the last second.” – Theaterkrant on Postcards from a Better Place 
 
De dancers in these performances are members of our Poetic Disasters Company – the junior company of Club Guy & Roni. 
 

Meer over de makers

Club Guy & Roni vraagt choreografen met wie het zich verwant voelt nieuw werk te maken. Dit vanuit de missie van het dansgezelschap om makers te ondersteunen, te begeleiden en hen bij een groter publiek onder de aandacht te brengen. In deze double bill (twee voorstellingen op één avond) staan choreografen Barnaby Booth & het duo Lunatics & Poets (Anna Jacobs en Hanna van der Meer) centraal. Beiden hebben eerder werk gemaakt voor Club Guy & Roni. 

Barnaby Booth is een bekroond choreograaf en lichtontwerper. Afgestudeerd aan de Northern School of Contemporary Dance en de Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD), won hij een aantal prijzen op het Stuttgart International Solo Festival en op het Gdanski festival tanca in Polen in 2017. Van daaruit voltooide hij wereldwijd succesvolle opdrachten, met name voor de English National Opera, en werd hij geassocieerd artiest van TRAK Dance Ensemble (Oostenrijk). Barnaby Booth maakte in 2023 de Paradehit Like a Prayer, waarover de Volkskrant schreef: “Choreograaf Barnaby Booth creëert enkele magistrale momenten in Like a Prayer, waarin hij intergenerationele trauma’s binnen families onderzoekt.”

Lunatics & Poets verbindt verschillende disciplines en initieert hiermee een diverse dialoog. Hun werk won al meerdere prijzen. Het duet I am a poem, there is no way out won er zelfs drie: de Club Guy & Roni partner award tijdens RIDCC (2018), de Golden Butterfly Award Dance Fest (2019) en de eerste prijs op Festival10Sentidos Valencia (2020). In Postcards from a better place dat ze in 2022 voor Club Giuy & Roni Invites maakten belichten ze de donkere kant van de mens. Van ogenschijnlijk kinderspel tot aan openlijk geweld, het is de innerlijke duisternis die ons confronteert met onomkeerbare daden, schaamte en schuld. De voorstelling is een poëtisch portret van de schaduwzijde die ons tegelijk menselijk maakt. De Theaterkrant schreef erover: “Beeld, geluid en beweging vormen een fraai samengesmolten drie-eenheid die vanaf de openingsscène tot de laatste seconde intrigeert.”