Mondo Perfetto
-
di 8 okt20:30LOCATIEVOORSTELLINGOp locatie
Guilherme treedt zelf op als danser, samen met danseres Julia Nielsen. Percussionist Pedro Paixão speelt Bach live op de marimba. In een open en gedeelde ruimte ontrafelt Mondo Perfetto diep in het lichaam verborgen intenties. Strategie hierbij is om alle elementen in de voorstelling – aanwezigheid, gedachten, verbeelding, dans, muziek – te benaderen als vibraties. Trillingen die ingezet worden om de grenzen waarmee de spelers van elkaar en van de omgeving zijn afgescheiden te bevragen en te vervagen. Zo ontstaat een verlangen tot eenheid binnen een werkelijkheid die we in het dagelijks leven vaak als verknipt en verstrooid ervaren.
Concert-voorstelling Mondo Perfetto creëert een ruimte waarin het publiek zich uitgenodigd voelt om in het hier en nu te zijn, referenties los te laten en de eigen verbeelding te laten spreken.
ENG
In concert performance Mondo Perfetto, Corpo Máquina's artistic director Guilherme Miotto presents a mix of waves and impulses. In the simplicity of movement, he tries to find a way to share with audiences the layered reality in which the players find themselves. Monumental gestures and sounds dismantled in steps and rhythms. A church-like theater, a place of rituals. Where we gather to contemplate, in search of a path.
Guilherme performs as a dancer himself, along with dancer Julia Nielsen. Percussionist Pedro Paixão plays Bach live on the marimba. In an open and shared space, Mondo Perfetto unravels intentions hidden deep within the body. The strategy here is to approach all elements in the performance - presence, thoughts, imagination, dance, music - as vibrations. Vibrations that are deployed to question and blur the boundaries by which the players are separated from each other and the environment. This creates a desire for unity within a reality that in everyday life we often experience as fragmented and scattered.
Concert performance Mondo Perfetto creates a space in which the audience feels invited to be in the here and now, to let go of references and let their own imagination speak.
Bellevue op locatie
De Duif
Prinsengracht 756
1017 LH Amsterdam
Waar dansers, muziek en de ruimte elkaar vinden, zo wordt ook de toeschouwer steeds meer onderdeel van een bedwelmende ervaring. Je hoeft je alleen maar over te geven.
Credits
choreografie Guilherme Miotto
dans Guilherme Miotto, Julia Nielsen
muzikant Pedro Paixão
dramaturgie Moos van den Broek
vormgeving en kostuums Anne Habermann
lichtontwerp Erik van de Wijdeven
repetitor Varenka Theunynck
productie Corpo Máquina Society
Meer over de makers
Guilherme Miotto is een Braziliaanse choreograaf, danser en docent gevestigd in Nederland. Hij heeft gestudeerd en gedanst in Brazilië, Rusland, Duitsland en Nederland in werken van choreografen zoals Emio Greco, Bruno Listopad en Krisztina de Châtel. Zijn choreografieën wonnen diverse prijzen waaronder de Grand Prix van Kontrapunkt in 2011 en de André Gingras Award in 2015. Hij doceert sinds 2009 zijn methode 'Instinctive Performance' aan de Theateracademie in Maastricht. Guilherme ontving in 2019 de Gieskes-Strijbis-prijs voor zijn bijdrage aan het podiumlandschap
Corpo Máquina Society is het gezelschap dat Guilherme in november 2017 oprichtte. Binnen het gezelschap is zijn Instinctive Performance-aanpak leidend. Onder de vlag van Corpo Máquina Society maakte Guilherme producties als Ball (2018), Portraits (2019), Bolistas (2020), It takes a child to raise a village / football meets dance (2021) en Poles (2023).
In Corpo Máquina Society wordt voor de periode 2021-2024 meerjarig geïnvesteerd door Fonds Podiumkunsten, Provincie Noord-Brabant, Gemeente Breda, Gemeente Tilburg en Fonds Cultuurparticipatie. Ook voor de periode 2025-2028 wordt deze investering voortgezet.