Love Song
-
wo 26 okt12:30try-outPaloni Zaal
-
do 27 okt12:30try-outPaloni Zaal
-
do 27 okt17:30try-outPaloni Zaal
-
vr 28 okt12:30try-outPaloni Zaal
-
za 29 okt12:30premièrePaloni Zaal
-
wo 2 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
do 3 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
do 3 nov17:30 - 18:45Paloni Zaal
-
vr 4 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
za 5 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
zo 6 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
wo 9 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
do 10 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
do 10 nov17:30 - 18:45Paloni Zaal
-
vr 11 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
za 12 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
zo 13 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
wo 16 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
do 17 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
vr 18 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
za 19 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
-
zo 20 nov12:30 - 13:45Paloni Zaal
Ze swipen dronken door datingapps in de ochtendmetro.
Ze vrijen het alfabet af om maar niet te hoeven denken aan de wereld die in de brand staat.
Ze proberen verliefd te worden, maar verdwalen en verdrinken.
Cynisch en romantisch, wanhopig en vol verwachting.
Dwars door elkaar volgen wij hun eenzame zoektochten. Diep persoonlijk, maar daardoor juist zo universeel.
Ik hoop dat Love Song eerlijk is.
Ik hoop dat Love Song verleidelijk is.
Ik hoop dat het muzikaal is.
Ik hoop dat het jong is.
Op een vanzelfsprekende manier.
Ik hoop dat het feministisch is op een vanzelfsprekende manier.
Ik hoop dat het queer is op een vanzelfsprekende manier.
Ik hoop dat het romantisch is.
Ik hoop dat het komisch is.
Ik hoop dat het een romantische komedie is met een radicale twist.
Ik hoop dat het misschien stiekem doet denken aan klassieke, Britse romcoms maar ik hoop ook dat - omdat de enge, falende, hopeloze buitenwereld steeds binnenvalt - het in eerste instantie meer voelt als een realisme-paniekaanval dan een escapisme-droom.
Ik hoop dat je erin kan verdwalen, dat je drie keer zou kunnen komen kijken en steeds nieuwe dingen kan ontdekken.
Ik hoop dat het ritmisch en poëtisch is.
Ik hoop dat het ‘‘plat’’ en alledaags is.
Ik hoop dat deze twee werelden een beetje samen kunnen komen.
Ik hoop dat de personages een beetje samen kunnen komen.
Ik hoop dat het publiek een beetje samen kan komen.
Zoiets.
Misschien.
Roel Pronk
In Love Song groeien drie eenzame millennials naar elkaar toe
"Pronk schreef met Love Song een zorgvuldig gecomponeerde, muzikale tekst die ontroert, poëtisch is, en bij vlagen ook behoorlijk geestig. (...) En er wordt heerlijk gezongen." ★★★★ Trouw
"Buitengewoon geestige tekst van Roel Pronk" Parool
"Wat Love Song voorts bijzonder innemend maakt, is het spel: van Sabine van Kuipers, Shelley Bos en Simme Wouters. Jonge spelers met muzikaal talent die op ontroerend mooie manier hun liefste love songs ten gehore brengen. Die elkaar aanvullen bovendien, steeds meer naar elkaar toegroeien als personage, en samen een verhaal vertellen van een wens tot samenzijn." Theaterkrant
Credits
tekst, regie Roel Pronk
spel Sabine van Kuipers, Shelley Bos, Simme Wouters
muziek Simme Wouters
vormgeving Julian Maiwald
artistieke begeleiding Erasmus Mackenna
tekstbegeleiding Jurrian van Dongen
Een voorstelling van Theater Belleuve
Mede gesteund door een particuliere begunstiger
Meer over de makers
Roel Pronk studeerde in 2020 af aan de Toneelschool in Amsterdam. Toen in de loop van het tweede jaar bleek dat Roel een grote liefde en talent voor het schrijven had, paste hij zijn curriculum daarop aan. In de laatste jaren tot zijn afstuderen manifesteerde hij zich als vaste schrijver, vertaler en dramaturg van meerdere afstuderende regisseurs. Sindsdien maakt en schrijft Roel voor o.a. het Amsterdamse Bostheater, Frascati Productions en Theater Bellevue (Hendrik IV van Teun Donders). Recent is hij, samen met vaste collaborateurs Marit Hooijschuur en Erasmus Mackenna, oprichter van een eigen theatercoöperatie genaamd LENZ.
Foto: Benning & Gladkova